Entrevista a Míriam Riera, docent de Producció d’esdeveniments

30 novembre, 2016
Fotografía

“La organització d’esdeveniments és una especialització amb un gran futur professional”

Directora de l’agència Efectiva Comunicació i professora col·laboradora del Màster universitari de Comunicació corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC. També és professora en el Màster de Direcció de Comunicació Empresarial i Institucional (UAB). Imparteix docència sobre Relacions Institucionals, protocol i organització d’esdeveniments a la UOC i a la UAB. Ha treballat en la coordinació i producció d’esdeveniments culturals (homenatge a Antoni Ros Marbà) i esportius (com cerimònies d’inauguració i clausura del Campionat de Vela).

1- Que són per a tu els esdeveniments?

Els esdeveniments són la conjugació de les relacions institucionals, el protocol i la gestió i coordinació de molt elements diversos. És com si haguéssim de muntar un rellotge suïs… cada una de les peces ha d’encaixar i ser perfecta per tal que l’esdeveniment funcioni sense grinyolar. I a la vegada, hem de ser capaços d’improvisar i ser flexibles!

2- Quin és el teu esdeveniment preferit? Per què?

Una pregunta difícil! M’encanten tots els esdeveniments que exigeixen l’aplicació del protocol civil, siguin corporatius, esportius o culturals. Dels que he viscut personalment, poder escolliria qualsevol cerimònia d’inauguració de grans esdeveniments esportius. De veritat, impossible triar-ne un només.

3- Com veus actualment el món professional de la gestió d’esdeveniments?

Cada vegada existeix una major professionalització. El repte és, sens dubte, tenir una visió el més amplia possible i ser molt interdisciplinari. I per descomptat, la creativitat i la innovació són fonamentals per destacar. És una especialització amb un gran futur professional.

4- Què recomanaries a un estudiant que està interessat en el món de la gestió d’esdeveniments?

Li diria que més enllà del que pugui aprendre tant en la teoria com en la pràctica, és un món que apassiona i enganxa, que crea addicció.

5-. Com vas començar a integrar-te en el sector? Quin va ser el teu primer projecte i com el recordes?

Vaig entrar des del món de la comunicació. De fet, comunicació, relacions institucionals, protocol i esdeveniments estan molt relacionats. Jo el vaig fer per primera vegada al entrar a treballar a l’administració pública, a finals de l’any 2003. Els primers esdeveniments van ser molt senzills… Reconeixements, audiències, actes de presentació de projectes. Recordo l’especial atenció que vaig haver de posar per estructurar tots els elements i que no em passés per alt cap detall. I la “persecució” als proveïdors perquè tot arribés a temps.

6- En relació a la gestió d’esdeveniments, què no oblidaràs may més? Alguna experiència, anècdota d’aprenentatge….

Una altra pregunta difícil! Per a mi, després de tota la preparació, el moment clau és quan l’esdeveniment té lloc. Com un crescendo d’adrenalina. Recordo especialment l’homenatge a Antoni Ros Marbà, amb motiu del seu 70è aniversari, a l’Auditori. Era un homenatge “sorpresa” pel qual vam haver de buscar fins i tot la finançament. Va ser gratificant, emocionant i satisfactori.

7- Vols afegir alguna cosa més en relació a la profesionalització de la gestió d’esdeveniments?

Crec que estem en un moment clau pel futur de la professió. La direcció, coordinació, gestió i producció d’esdeveniments són elements cada vegada més valorats. Si a més de conèixer la tècnica el professional aporta entusiasme, creativitat i innovació, el resultat és magnífic. Entrevista publicada en el Blog d’Arts i Humanitats de la UOC – artshum (14 septiembre 2015) http://humanitats.blogs.uoc.edu/2015/09/14/7618/