Entrevista a Laura Prat

laura-pratLaura Prat treballa a Inditex i és professora col·laboradora del Màster universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments (UOC).

Pots descriure’ns, breument, la teva trajectòria professional?

Em considero una persona activa, sociable, curiosa i sensible. Amb aquests quatre adjectius ningú tenia dubte que el meu futur professional estaria enfocat al món de la comunicació. L’any 1997 vaig començar els meus estudis de Publicitat i Relacions públiques a la Universitat Ramon Llull, on em vaig llicenciar 4 anys després. En aquesta època vaig començar al món laboral amb l’oportunitat de treballar en una de les grans marques del món de la moda: Burberry. En aquest moment vaig trobar el tàndem professional perfecte, que guiaria la meva trajectòria professional: la comunicació i la moda.

Des de llavors i especialitzant-me en Comunicació de moda, amb un Postgrau a la Universitat Pompeu Fabra vaig començar el meu camí professional a la comunicació corporativa de grans empreses de moda. La meva trajectòria professional sempre ha estat vinculada al món de la moda, la meva gran passió.

He treballat a diferents empreses de moda vinculada sempre al departament de comunicació, marketing i RRPP des de fa més de 10 anys; concretament com a responsable de comunicació i marketing a empreses com Sita Murt, Caramelo i, finalment, des de fa 4 anys a Inditex, desenvolupant estratègies a nivell de comunicació corporativa internacional. Actualment, estic focalitzada en la comunicació corporativa i estratègia a nivell internacional.

Quin projecte o client t’ha marcat més o recordes especialment des d’un punt de vista professional?

Treballar per a la major empresa de retail del món, Inditex. Valoro especialment d’aprenentatge continu de treballar en una empresa referent mundial en tots els aspectes.

Quines competències creus que ha de tenir el futur professional que vulgui dedicar-se a la comunicació corporativa?

És molt important creure en la marca per a la qual treballes, del contrari és molt difícil comunicar correctament els seus valors. Les empreses són les persones que les formen, i en el cas de la comunicació corporativa és la base que sosté qualsevol transmissió de valors reals.

Quines tendències en comunicació corporativa creus que seran més importants per als anys vinents?

Ser capaços de transmetre els valors en una era digital, on la competitivitat i els impactes no coneixen de límits ni formats. Ser capaços de captar l’atenció en una era on estem impactats de manera constant és la gran estratègia de qualsevol empresa per al present i el futur a nivell de comunicació i marketing.

A la nova era, la comunicació ha de caminar de la mà del marketing digital per formar així el tàndem perfecte.