Entrevista a Patricia Coll, directora del Treball Final de Màster

“En comunicació corporativa, cal empatitzar amb l’empresa i es seus públics”

aaeaaqaaaaaaaaghaaaajdy1mwzimmiyltlhmmmtngy4ns05ntfmltnlmjg3yjyzzjiwmwPatricia Coll és directora del Treball Final del Màster universitari de Comunicació Corporativa, protocol i esdeveniments a la UOC. Ha treballat com a periodista per a mitjans de comunicació de Grup Zeta, Wolters Kluwer, Grup Godó, Medigrup Digital i la Corporació Catalana de Ràdia i Televisió, ha estat responsable de comunicació de Foment del Treball, directora de projectes en RBA i executiva de comptes a agències com Bottini Comunicació, Equip Singular i Interprofit, on treballa actualment.

Com ha de ser el professional de comunicació corporativa actualment?

Ha de dominar les tècniques de comunicació i estar en aprenentatge constant. A més, ha de ser molt humà per a poder empatitzar amb la marca i amb els seus públics, que és la clau per comunicar bé. La comunicació corporativa, igual que l’actuació de les empreses en qualsevol altre àmbit, ha de ser coherent amb els valors de la marca.

Quin paper juga comptar amb una bona agenda de contactes?

Tenir contactes i cuidar les relacions interpersonals, ja siguin en el terreny professional o personal, és important des de sempre i més en el sector de les relacions públiques. La capacitat de comunicació interpersonal i les habilitats de networking són dues competències clau que convé potenciar, i que han de basar-se sempre en relacions win-win, per a que siguin positives per ambdues parts i duradores en el temps.

Durant gairebé tota la teva carrera professional has combinat el teu treball amb la docència. Es un perfil poc comú?

Quan vaig començar sí que ho era, però ara, els estudis es plantegen amb voluntat més professionalitzadora i incorporen a professionals en actiu a la docència. A més, les persones, en general, tenen més inquietuds per compartir coneixement i, per tant, els atreu més dedicar temps a la docència.

Com creus que serà el professional de comunicació corporativa en el futur?

En essència haurà de tenir un perfil similar, d’aprenentatge constant i empatia. Segurament cada vegada més plantejarà les seves estratègies de comunicació de manera molt més integrada amb altres disciplines com el marketing digital o la publicitat. Haurà de saber analitzar moltes més dades i enfrontar-se a una presa de decisions i a una execució de les accions cada vegada més ràpida. Per això, haurà de saber adaptar-se al canvi constantment i actuar amb intel·ligència emocional i una actitud constructiva.