Entrevista a Gina Aran, responsable de Pràctiques externes

gina-aranGina Aran, experta en recursos humans i comunicació. Professora col·laboradora del Màster Universitari en Comunicació corporativa, protocol i esdeveniments i del Màster de Direcció i Gestió de RRHH i del de la UOC.

Gina explica quines competències valoren les empreses i quines actituds ens ajudaran a treure el màxim partit de les pràctiques en empresa.

Explica’ns com vas arribar a treballar al món de la comunicació.

El meu treball en comunicació va començar en l’àmbit interpersonal i corporatiu, en el marc de l’organització i gestió de persones a les organitzacions.

La meva participació habitual als mitjans de comunicació va tenir lloc arrel de la meva especialitat en recursos humans, unida a la meva faceta de comunicadora. Comparteixo temes relacionats amb el desenvolupament del talent.

Quines competències creus que ha de tenir el futur professional que vulgui dedicar-se a la comunicació corporativa?

Des del meu punt de vista, les competències bàsiques són:

• Comunicació, persuasió i capacitat per transmetre idees complexes.
  • Generació d’idees, creativitat, innovació.
  • Organització i planificació.
  • Adaptació als pressupostos.
  • Lideratge de projectes i equips.
Ets professora de l’assignatura de Pràctiques Externes del Màster. Què creus que espera una empresa d’un estudiant en pràctiques?

L’empresa espera, per una banda capacitat d’aprenentatges, i per l’altra un esperit crític que asseguri la consistència del mateix. Saber escoltar, preguntar i suggerir són mecanismes d’interacció que faran créixer l’estudiant com a professional i probablement a la companyia en algun aspecte. També s’espera humilitat i paciència per acceptar practicar tot tipus de tasques, a la vegada que pro activitat perquè aquestes resultin més creatives.

Quins nous perfil professionals han sorgit o creus que poden sorgir gràcies al desenvolupament de les tecnologies de la informació en l’àmbit de la comunicació corporativa?

Alguns dels perfil més interessants són:

• Coordinador de relacions amb influencers
  • Responsable de l’employer branding
  • Planificador de mitjans socials