Buscadores académicos que harán que te olvides de Google

posted in: Actualitat | 0

Article d’especial interès per als estudiants que estan cursant el Treball Final de Màster. Google és l’amo de les cerques a nivell mundial, però li falla alguna cosa. I aquesta cosa és la fiabilitat de la informació que recupera. Per aquest motiu, en aquest article recollim algunes de les biblioteques online, cercadors acadèmics i bases de dades que poden donar-te la informació que realment necessites.

Google Scholar

Google Scholar (Google Acadèmic) és una forma senzilla de buscar bibliografia acadèmica. Pots buscar a través de moltes disciplines i fonts: articles, tesis, llibres, resums i opinions… de les editorials acadèmiques, societats professionals, dipòsits en línia, les universitats i altres llocs web. Google Scholar t’ajuda a trobar treballs rellevants dins del món de la recerca acadèmica.

Scholarpedia

Scholarpedia és una enciclopèdia d’accés lliure de textos revisats per experts acadèmics de tot el món. Scholarpedia s’inspira en Wikipedia i té com a objectiu proporcionar tractaments en profunditat de temes acadèmics.

Academia.edu

Academia.edu és una plataforma feta per a que els acadèmics puguin compartir els seus treballs de recerca. La missió de la companyia és accelerar la recerca del món. Els acadèmics utilitzen Academia.edu per compartir les seves recerques, supervisar les profundes anàlisis de tot l’impacte de les seves recerques, i realitzar un seguiment de les recerques que els acadèmics segueixen. Hi ha més de 33 milions d’acadèmics inscrits, i que han afegit més de 10 milions d’articles i gairebé 2 milions de recerques.

Refseek

RefSeek (actualment en beta pública) és un motor de cerca web per a estudiants i investigadors que té com a objectiu fer que la informació acadèmica sigui de fàcil accés. RefSeek cerca en més de mil milions de documents, incloent pàgines web, llibres, enciclopèdies, revistes i periòdics.

Microsoft Academic

Descobreix el que necessites amb rapidesa entre més de 80 milions de publicacions. La cerca semàntica et proporciona resultats altament rellevants de contingut acadèmic actualitzat contínuament.

JURN

JURN és una eina de cerca única per trobar articles acadèmics i llibres gratuïts. Ofereix una àmplia cobertura de revistes electròniques de les arts i les humanitats, i del món natural i l’ecologia.

BASE – Bielefeld Acadèmia Search Engine

BASE és un dels motors de cerca més grans del món, especialment per als recursos web acadèmics d’accés obert, desenvolupat per la Biblioteca de la Universitat de Bielefeld. BASE ofereix més de 80 milions de documents de més de 4.000 fonts.

ERIC

ERIC posa fàcilment a disposició recursos relacionats amb l’educació actual i l’avantguarda per a la recerca i la pràctica.

iSEEK Education

iSEEK Education és un motor de cerca específic que recopila centenars de milers de recursos d’autoritat de la universitat, el govern i els proveïdors no comercials establerts.

Article original publicat en el blog de Julián Marquina.

#masterComUOC