Visita al CaixaFòrum i sessió sobre Relacions Institucionals

El passat divendres 22 de juny de 2018, una representació d’estudiants del Màster en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments, acompanyats de la directora acadèmica Elisenda Estanyol i el tutor Jordi Mascarell, vam tenir l’oportunitat de visitar el CaixaFòrum i conèixer el Departament de Relacions Institucionals de la Fundació Bancària “la Caixa”. Ens va rebre Mireia Collado, gerent del CaixaFòrum, qui ens va donar la benvinguda i ens va conduir a la sala VIP, on es va projectar un breu vídeo corporatiu de l’evolució històrica de la Fundació Bancària “la Caixa”. D’altra banda, ens va explicar les múltiples funcions i tipus d’actes que permet aquesta sala. La visita guiada a les instal·lacions va anar a càrrec d’Ester Santafé Collado, de l’Àrea de Relacions Institucionals de la Fundació Bancària “laCaixa”. Vam començar la visita al vestíbul i ens va fer cinc cèntimsde l’obra “Ambient espacial” de Lucio Fontana i vàrem fer una foto de grup davant del mural “Splat” de Sol LeWitt, el lloc més característic del recinte segons l’Ester, ja que aquest famós artista minimalista la va dissenyar expressament durant l’any 2001 per decorar aquesta paret del CaixaFòrum.

A continuació, vam pujar les escales mecàniques fins a la primera planta per gaudir de l’exposició “Faraó, rei d’Egipte”, una selecció de peces procedents del British Museum per conèixer millor la vida dels faraons. Ens va explicar com s’organitzaven aquestes exposicions des de l’equip de Protocol. Una de les coses que més em va sorprendre és que les rodes de premsa de les exposicions es fan en la mateixa sala oberta al públic, tot habilitant un faristol, el menys cridaner possible, mentre els visitants poden seguir disfrutant de l’exposició.   Un cop acabada la visita a l’exposició, ens vam dirigir a una de les sales que acullen diferents tipus d’actes corporatius, al cantó de la terrassa del recinte. En aquesta sala, l’Ester ens va fer una profitosa sessió d’aproximadament dues hores explicant els diferents tipus d’actes que organitzen des de l’àrea de relacions institucionals de la Fundació Bancària “la Caixa” com ara: lliuraments de premis, inauguracions, signatures de convenis, concerts institucionals, inauguracions d’exposicions temporals, lliurament de beques, etc. Tot va ser explicat d’una manera molt pràctica i útil, que va despertar la curiositat dels prticipants en tot moment. En el marc de la visita se li van fer moltes preguntes i en va contestar tantes com minuts va tenir la sessió. El que més em va soprendre d’aquestes dues hores de formació en protocol és la frenètica activitat diària a que se sotmeten professionals del Departament de Relacions Institucionals de la Fundació “la Caixa”, la multitud d’actes que s’organitzen des d’aquesta entitat i la passió de l’Ester per la seva feina.

Article escrit per Guillem Valls

Estudiant del Màster en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC

@Guillem_Valls_

@UOCinfocom