Entrevista a Lorena Busto, directora de Treballs Finals del Màster de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments

Lorena Busto és professora col·laboradora del Màster Universitari en Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC, i directora de TFMs.

Llicenciada en Comunicació Audiovisual i doctorada en Relacions Públiques en l’àmbit sanitari per la Universitat de Burgos. Al llarg de la seva carrera professional ha passat per àmbits com mitjans de comunicació i departaments de premsa, comunicació estratègica, comunicació internacional, comunicació digital, tècniques de comunicació eficaç o organització d’esdeveniments, entre d’altres.

Lorena Busto
Tenint en compte la teva extensa experiència laboral, com definiries la comunicació?

Com és ben sabut, és impossible no comunicar. El simple fet que una entitat no aporti cap informació als seus públics ja mostra informació sobre ella. En conseqüència, la comunicació és un dels aspectes més importants d’una organització, ja que està present a qualsevol relació amb els diferents públics.

Quina és una dada que destacaries per sobre les altres, fruit de les teves investigacions?

Els nombrosos estudis que es publiquen entorn de la comunicació demostren que la comunicació és necessària en qualsevol entitat actual. No obstant, s’observa que no tots els organismes realitzen aquesta tasca de manera satisfactòria i que, malgrat que els acadèmics recomanem i donem pautes per millorar-la, en molts casos no s’observen millores amb el pas del temps. Una de les conclusions més importants de la meva investigació és demostrar que la informació que es transmet des de les empreses i institucions, afecta les peces informatives que divulguen els periodistes i tenen una correlació amb la percepció del ciutadà.

“La informació que es transmet des de les empreses i institucions, afecta les peces informatives que divulguen els periodistes i tenen una correlació amb la percepció del ciutadà.”

En quina línia estàs treballant acadèmicament ara?

En l’actualitat investigo principalment la comunicació que s’emet des de les empreses i institucions amb la informació que publiquen els mitjans de comunicació sobre aquestes dades i la repercussió que tenen sobre els ciutadans. En el pla docent, imparteixo assignatures de periodisme i gestió d’esdeveniments.

Com has arribat a adquirir tantes habilitats en el món de la comunicació?

La comunicació s’ha d’afrontar des d’una perspectiva multidisciplinària, ajuntant les tècniques de narració amb la composició d’històries, les noves tecnologies, les relacions amb múltiples públics, l’organització d’esdeveniments, etc. Treballant en diferents empreses i intentant innovar en cada una d’elles es poden adquirir totes aquestes habilitats.

Cap a on creus que es dirigeix el futur de la comunicació?

Crec que es dirigeix a una major personalització, especialització i interacció amb els usuaris. També és important oferir continguts de qualitat i difondre’ls de manera innovadora.